Skąd czerpać pomysły na tematy postów?
Dla mnie sprawa ogólnie jest prosta, ponieważ czerpię pomysły ze swojego życia, czy też swojej pracy, dzięki czemu jak chcę o czymś powiedzieć to siadam i piszę, jednak na ostatnim szkoleniu z prowadzenia sklepu internetowego i SM, oraz na wczorajszym porannym spotkaniu MasterMind okazało się, że spora grupa osób mimo podpowiedzi jakie posiadali z innych szkoleń w formie – pokaż Mema, powiedz coś o swoim produkcie/usłudze itd. mają spore problemy z odnalezieniem się w tych tematach i planowaniu.
Dlatego też postanowiłam temat rozszerzyć o kilka szczegółów, dzięki którym publikowanie stanie się prostsze.
– Pierwsza podstawowa rzeczy to spójność z tym co się robi na codzień, tym czym się zajmujemy, jest to podstawa do tego, aby niepotrzebnie nie przeciążać swojego czasu i nie generować dodatkowego stresu wynikającego z faktu, że trzeba coś opublikować.
Żeby można było do tego dojść należy wziąć pod uwagę, że powinno się:
– Posiadać wiedzę na temat swojego produktu czy też usługi, patrząc od strony klienta – tutaj już bywa niestety różnie,
– Do tego warto mieć wiedzę na temat samego klienta, jego potrzeb i problemów – często, zbyt często jest tak, że nie wiemy kim w ogóle jest nasz klient,
– Do tego powinno się posiadać wiedzę z działania danego portalu społecznościowego na którym chce się coś publikować, oczywiście jeżeli publikacja dotyczy artykułów na blogu, należy mieć wiedzę na temat tego, jak napisać tekst pod kątem SEO – zazwyczaj chcemy być tam gdzie inni, a nie tam gdzie się będziemy dobrze czuć, czy też tam gdzie są nasi klienci,
– Do tego warto dokładnie wyodrębnić konkurencję – no i tutaj zazwyczaj jest istna masakra, ponieważ zazwyczaj nie wiemy kim w ogóle jest nasza konkurencja,
– Warto także wyodrębnić słowa kluczowe, oraz #, związane z marką, produktem/usługą, klientem, konkurencją itd. – zazwyczaj #, słowa kluczowe to dla nas takie same i jesteśmy przekonani, że to już nas wystarczy.
– Jeżeli już ogarnie się pierwsze podstawy, wtedy przechodzimy do drugiej części, która składa się z tworzenia tematów do wpisów, publikacji, artykułów.
Do napisania tekstu na dany temat korzystamy z wiedzy, którą podałam powyżej, dodając do niej np:
Praktyczną listę rozwiązań danego problemu używając cyfr i łącząc je z rezultatem:
3 narzędzia ułatwiające …
Lista 3 artykułów na temat …, które zmienią Twoje …
3 mało znane sposoby zwiększające …
albo
rezultatem i z korzyściami:
3 sprawdzone i szybki metody na …
3 proste sposoby na …
3 tanie sposoby na … Bez problemu wykonasz je sama.
albo
zachętą:
3 najlepsze … w danym roku.
Słowa:
lekcje, triki, sposoby, wskazówki, zasady, sekrety, fakty, strategie.
Korzystaj z automatyzacji która podpowiada jakie tematy można poruszyć, jednak w tym wypadku należy poruszać się słowami kluczowymi, oraz pamietać o tym, że samo Google na dzień dzisiejszy także nam podpowiada sporo rzeczy.
Taką bezpłatną stroną z której można korzystać jest np:
https://answerthepublic.com/
Wpisując słowa kluczowe w wyszukiwarkę, zmieniając język, mamy odniesienia do:
Dlaczego
Które
Gdzie
Którzy
który
W jaki sposób
Kiedy
Kto
Co
Jak
Czemu
Jest to robot, dlatego zalecam sprawdzenie stworzonych przez niego zdań, ponieważ za każdym razem jak wychodziliśmy od tego co zostało nam zasugerowane i tworzyliśmy zdania na szkoleniach, czy też spotkaniach konsultacyjnych, to zazwyczaj były one inne niż te które on wskazał. Jednak od czegoś warto zacząć.
Pisząc dłuższy artykuł zacznij od tzw potoku zdań, czyli wypisz wszystko co wiesz na dany temat, a później ułóż to według „klucza”:
Nagłówek
Wyjaśnienie
Zilustruj przykładem
Podaj zastosowanie
Co do tego czy warto planować publikacje i artykuły to powiem tak … wszystko zależy od kilku czynników, z pewnością od tego na jakim etapie znajduje się firma, kto ma publikować (właściciel firmy, czy osoba zajmująca się SM), oraz od tego co ma być omawiane przedmiot czy usługa.
Na pewno wynika z tego jedno, że nie zawsze musimy planować publikację postów, ponieważ dość często generuje ono większe zamieszanie, stres sporo straconego czasu.
Naprawdę bez planowania też można publikować teksty i być w SM.
Podsumowując … Skąd czerpać pomysły na tematy postów? z codziennej pracy, unikając szablonów, które nas często ograniczają, unikając „dobrych” rad z planowania i pamiętając o tym, że najważniejsza jest spójność, którą poczuje się idąc swoim tempem, krok po kroku nie kopiując innych.
To na dzisiaj tyle.
Przesyłam ciepłe myśli i ściskam mocno … 🫶