Konsultacje Indywidualne

Usługi związane z Psychoanalizą Biznesu, są to autorskie programy oparte na przekładaniu wiedzy związanej z psychoterapią psychoanalityczną na biznes. Programy te są skierowane przede wszystkim do przedsiębiorców, psychologów, coach.ów, terapeutów, osób interesujących się psychoanalizą, pracowników obsługi klienta, czy też pracujących za pomocą świata online.

W biznesie kluczem do sukcesu nie są tylko relacje. Dość ważne w relacjach stało się także zrozumienie głębokich zakamarków ludzkich umysłów. Dlatego odkrywam potęgę psychoanalizy biznesu – fundamentu harmonii i efektywności w każdej firmie. LaDetre

O tym co to jest Psychoanaliza Biznesu™ i dlaczego się tym zajmuję już pisałam. W skrócie … Psychoanaliza biznesu, podąża w kierunku indywidualnego rozwoju, który pomaga rozwijać osoby oraz firmy, skutecznie omijając sztywne szablony, testy i psychologiczne sztuczki. Jest to koncepcja, która bierze swoje inspiracje z psychoterapii psychoanalitycznej. Psychoanaliza biznesu™ korzysta z wielu teorii, ale też te teorie omija tworząc zupełnie inne spojrzenie na tematy związane z naszym zachowaniem, stresem, lękiem, cierpieniem, miłością itd. Jednak żeby dostrzegać więcej niż tylko to co jest opisane w książkach, lub to czego nas nauczono w szkole, warto podążać za tym, co nam daje otaczający nas świat, to co sami dostrzegamy, czujemy, bez narzucania wizji innych, oraz bez zamykania się w sztywnych szablonach.

Jedną z propozycji usług, która dość mocno się rozwija, a została tak naprawdę ostatnio stworzona na potrzeby klientów, to spotkania psychoanalityczne, skierowane przede wszystkim na rozwój myśli analitycznej, psychoanalitycznej – SuperBizWizje™. Spotkania te są idealne dla psychologów, psychoanalityków, terapeutów, coach.ów, mentorów, czyli dla osób, które chcą rozwijać swoje umięjętności psychoanalityczne. To właśnie na tych spotkaniach dostrzegamy, jak bardzo szablony opanowały codzienne podejście do pacjenta, klienta i jak wielu rzeczy nie dostrzegamy, zwłaszcza kryzysu, dzięki czemu działamy na szkodę pacjenta, klienta. Na spotkaniach omawiamy poszczególne przypadki pacjentów, klientów, rozkładamy pod kątem psychoanalitycznym filmy, teksty, bajki, baśnie itd. Każde spotkanie to bogata baza praktyczna, oraz teoretyczna przeznaczona między innymi do analizy głębokich warstw treści filmowej oraz zrozumienia psychoanalitycznych aspektów postaci i relacji między nimi. Nasze spotkania mają na celu stworzenie przestrzeni, w której uczestnicy mogą wspólnie eksplorować głębokie warstwy psychoanalityczne ukryte w przypadkach pacjentów, klientów, filmach, gdzie często wyłania się przed nami obraz, w którym sam film i wszystko to co się dzieje dookoła niego mają głębsze znaczenie. Dla mnie w życiu nie ma przypadków. Dzięki analizie filmów, bajek itp. pod każdym kątem, otwieram przed swoją wizją nowe spojrzenie. Są to spotkania których za każdym razem nie tylko ja nie mogę się doczekać.

W oparciu o usługi jakie świadczę dla klientów, stworzyłam programy, które są odpowiednio dopasowane do ich potrzeb, problemów, oraz wyzwań z jakimi spotykają się na codzień oferując:

  1. Redukcja stresu i lęku
      • Indywidualne sesje skierowane na identyfikację i zarządzanie stresem,
      • Radzenie sobie z niepewnością i presją biznesową.
  2. Tworzenie firmy przyjaznej dla klientów
      • Badanie obszarów, w których firma może poprawić obsługę klienta,
      • Poruszanie tematów z zakresu empatii i skutecznej komunikacji w relacjach z klientami.
  3. Zwalczanie blokad podprogowych w biznesie
      • Analiza i identyfikacja blokad podprogowych utrudniających rozwój firmy,
      • Praca nad zmianą negatywnych przekonań i wzorców myślowych.
  4. Etyczne prowadzenie biznesu
      • Etyka w biznesie i zrównoważony rozwój,
      • Budowanie kultury organizacyjnej opartej na wartościach i uczciwości.
  5. Zarządzanie hejtem w biznesie
      • Wsparcie w radzeniu sobie z negatywnym opiniami i hejtem online,
      • Wsparcie w radzeniu sobie z krytyką i konstruktywną reakcją na opinie klientów.
  6. Psychoanalityczne aspekty przywództwa:
      • Rozwój umiejętności przywódczych opartych na empatii i zrozumieniu potrzeb zespołu,
      • Budowa zaufania i pozytywnej atmosfery w firmie.
  7. Samopoznanie właścicieli i pracowników:
      • Indywidualne, grupowe sesje psychoanalityczno-biznesowe dla właścicieli i pracowników w celu zidentyfikowania blokad i ograniczeń,
      • Promowanie samorefleksji i rozwijania świadomości siebie.

Działając w tych obszarach, jako psychoanalityk biznesu wspieram klientów w budowaniu bardziej przyjaznych, etycznych i efektywnych firm, eliminując blokady podprogowe, jednocześnie kreując świadome, zrównoważone podejście do biznesu.

Pierwszy program to …

SuperBizWizje™ organizowane są na specjalne życzenie klienta, który przychodzi ze swoimi problemami, wyzwaniami. Podczas indywidualnych spotkań, które odbywają się po przeprowadzonej szczegółowej rozmowie, oraz analizie firmy, otrzymuje wsparcie, oraz konkretne rozwiązania. Program SuperBizWizje™ klient dobiera do swoich potrzeb, albo skupia się na jednym spotkaniu na którym jest omawiany konkretny problem, albo decyduje się na stałe konsultacje, które odbywają się najczęściej raz w tygodniu. SuperBizWizje™ mogą odbywać się także w systemie grupowym. Przed spotkaniem podczas analiz skupiamy się tylko i wyłącznie na jednym aspekcie, z którym klient przyszedł, dlatego jeżeli mam popatrzeć na firmę szerzej, mam zobaczyć dlaczego nie ma sprzedaży, dlaczego klienci przychodzą i odchodzą to proponuje skorzystać z opcji – Przewodnik dla firm na wynajem – to właśnie podczas tej usługi dokonuje wielu analiz, patrząc na różne działania z różnych stron.

SuperBizWizje™ grupowe posiadają indywidualnie dobrany do grupy plan zajęć, który dodatkowo aktualizowany jest na bieżąco.

Najczęstsze tematy poruszane SuperBizWizje™:

  • Jaki portal społecznościowy dobrać do swojego biznesu?
  • Mam głowę pełną pomysłów i nie wiem jak mam to uporządkować?
  • Potrzebuję indywidualnego wsparcia przy prowadzeniu sklepu.
  • Nie wiem jakie współprace podejmować jako influencer?
  • Prowadzę działalność gospodarczą i nie potrafię pogodzić życia prywatnego z zawodowym.
  • Nie potrafię sobie poradzić z hejtem.
  • Boje się działać w świecie online, ponieważ boję się krytyki.
  • Mam problem z klientami.
  • Nie wiem jakie posty, artykuły pisać na blogu i SM.

 

Kolejny program z którego często klienci korzystają nazywa się ChOP™, czyli Chmura Ochrony Przedsiębiorców.

ChOP™ zapewnia przedsiębiorcom wsparcie w kryzysowych sytuacjach, takich jak hejt, negatywne komentarze itp., pomagając im w ochronie ich reputacji oraz wizerunku w sieci. W tym celu stosuje się np strategię monitorowania i zarządzania swoim wizerunkiem w mediach społecznościowych, w celu identyfikacji, analizy i odpowiedzi na negatywne komentarze. Można również zastosować strategie pozytywnego marketingu, który pozwoli zbudować pozytywny wizerunek i zachęci do pozytywnych komentarzy. Można także wprowadzić procedury i zasady, aby zapobiec sytuacjom które mogą prowadzić do negatywnego wizerunku firmy w sieci. Często omawiamy także rolę, jaką odgrywa w tym celu wsparcie technologiczne, takie jak narzędzia monitorowania, bezpieczne systemy przechowywania danych i automatyzacja procesów.

Jak działa ChOP™?

Najważniejszą rzeczą jest spokój, jaki zyska klient, po sprawnym działaniu w którym opanowuje się kryzys w taki sposób, aby przede wszystkim nie zaszkodzić wizerunkowi firmy. Prawie 20 lat doświadczenia w pracy nad zachowaniami klientów w świecie online, pozwala mi zwracać uwagę na rzeczy, które nam w takich momentach często umykają.

Opierając się na konkretnych przykładach …

Jeden z najcięższych przypadków:
Firma z którą współpracuje, kilka miesięcy po powstaniu dowiedziała się o tym, że jedna z dziewczyn, która pomagała przy budowie firmy odchodzi. Właściciele firmy nie zadbali o wprowadzenie odpowiednich procedur związanych ze światem online. Dziewczyna ta po pewnym czasie zaczęła szantażować właścicieli, wypisując wszędzie, że zrobi wszystko aby doprowadzić do zamknięcia tej firmy. Założyła grupę “wsparcia” dziewczyn, która oprócz profili prawdziwych, poruszała się także profilami fejkowymi. Grupa ta poruszała się śledząc każdy ruch firmy w social media. Pod każdym postem pojawiały się reakcje “śmieszkowe”, złości, oraz komentarze negatywne z różnych kont, w których podważano jakość produktów. Pod każdym komentarzem jaki się pojawiał od potencjalnej klientki z zapytaniem o dany produkt pojawiało ok 20 komentarzy z różnych kont, które odradzały zakup, twierdząc że to “badziew”, że można lepsze kupić gdzieś indziej itp. tym samym potencjalny klient, widząc komentarze z różnych kont rezygnował z zakupu. “Walka” trwała 6 miesięcy, tylko dlatego, że osoba, która prowokowała tą nagonkę na firmę mieszka za granicą. Straty firmy wynosiły średnio ok 30%. Na tą chwilę, biorąc pod uwagę obsługę klienta, oraz jakość produktów, jest to jedna z najlepszych firm na rynku Polskim i zagranicznym. Wizerunek firmy nie ucierpiał na tyle, aby musiała się jak niektóre firmy zamknąć.

Moja praca polegała na …

Na początku stworzyłam w oparciu o PPA™ dokładny profil osób, które brały udział w hejcie. O różnych porach dnia i nocy, otrzymywałam informacje o każdej reakcji na post, oraz komentarzu zostawianym przez grupę hejtującą w różnych miejscach internetu i wiedząc, że liczy się czas oraz odpowiednia reakcja, podejmowałam decyzję o tym czy odpisywać na komentarz, czy korzystać z możliwości ukrycia go, czy go usuwać, czy blokować daną osobę itd. Biorąc pod uwagę każde z tych działań podejmowałam decyzje w oparciu o doświadczenie, które podpowiada mi, czy np zablokowanie danej osoby przypadkiem nie spowoduje jeszcze większej lawiny hejtu, ponieważ osoba ta poczuje ogromną złość z powodu wykluczenia. Zbierałam wszystkie materiały, dowody aby oddać sprawę do prawnika. Podejmowałam decyzję, czy piszemy oświadczenie, które jest wrzucane do sieci, jeżeli nie to dokładnie tłumaczę dlaczego tego nie robimy. Byłam w stałym kontakcie z prawnikiem, któremu dokładnie tłumaczyłam, dlaczego pewnych działań nie możemy wymusić od osób, które firmę hejtują, ponieważ to może zadziałać na szkodę firmy.

Oczywiście nie wszystkie kryzysy udaje opanować w tak ekspresowym tempie dlatego trwało to kilka miesięcy, ale daliśmy radę.

Jeżeli firma zgłasza się odpowiednio wcześnie, to zazwyczaj szybko i sprawnie jesteśmy w stanie ugasić iskierkę w zarodku.

Takimi przykładami są współprace z właścicielami firm, czy też osobami zajmującymi się obsługą klienta, którzy co jakiś czas zgłaszają się z prośbą o pomoc, w przypadku zostawienia negatywnego komentarza, czy też hejtu skierowanego na firmę. Zazwyczaj czas poradzenia sobie z takim przypadkiem wynosi od 1 do 3 godz. (uzależnione od skomplikowania danej sytuacji), podczas których tworzę PPA™ i podejmuję decyzję o reakcji. Do tego jestem w kontakcie z prawnikiem, z którym dokładnie omawiamy, które działania na pewno nie zaszkodzą wizerunkowi firmy.

Jednak często jest tak, że komentarz nie jest hejtem, ale zwykłą krytyką, więc po zrobieniu PPA™ dokładnie tłumaczę, dlaczego i jak postępować z takim delikwentem, aby nie zaszkodzić wizerunkowi firmy.

Dość ważnym punktem w tym programie jest opieka nad tematami, tekstami publikacji postów. Takie sytuacje kryzysowe naprawdę dość często występują w przestrzeni online. Zazwyczaj spowodowane są one tym, że nie wiemy co możemy publikować w sieci, a czego absolutnie nie powinniśmy. Już chyba każdy z nas dobrze wie, że nie wszystko powinniśmy tutaj publikować, powinniśmy uważać na to co piszemy, ponieważ jesteśmy w stanie wywołać burzę, która później powoduje lawinę nieoczekiwanych zdarzeń. Takim przykładem jest TikTok dziewczyny, która powiedziała o kilka słów za dużo – czytam.

Klient podejmując taką współpracę dba o wizerunek swojej firmy w przestrzeni online, a przede wszystkim o swój spokój, dobrze wiedząc, że w razie sytuacji kryzysowej kontaktuje się ze mną, a ja ją już biorę pod swoje skrzydła. Jak dobrze wiemy, kryzysy lubią wybuchać wtedy kiedy są wolne dni, czyli najczęściej w weekendy i święta, więc taka współpraca wymaga ode mnie dostępności 24h na dobę. Na początku ustalamy system pracy, stawkę, kwestię poufności, sposoby kontaktu itd., a potem żeby już nie marnować czasu na obieg dokumentów pozostajemy w kontakcie.

Dodatkowo prowadzę spotkania online o tym w jaki sposób radzić sobie z hejtem w przestrzeni internetu, z których można także skorzystać.

Jeżeli w swojej firmie mierzysz się z wyzwaniami, problemami skorzystaj z konsultacji – kontaktuje się.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Opublikuj komentarz