40 skutecznych pomysłów na publikowanie postów.
Tak na szybko wypisałam 40 pomysłów na publikacje postów, czyli jak przestać duplikować treści innych, a przede wszystkim jak przestać się “inspirować” u innych. Czyli jak to niektórzy powiedzą – jak tworzyć dobry content.
Pamiętam jak zaczynałam się uczyć przekazywać swoją wiedzę. Od zawsze stawiam na to, aby robić to przede wszystkim skutecznie. Pierwsze moje dzielenie się wiedzą ze świata online pokazało mi, że osoby, które siedzą naprzeciwko mnie oczekują, że dam im gotowe rozwiązanie jakim jest plan, czy też harmonogram działań online. Było to dla mnie trochę dziwne, jednak zaglądając do szkoleniowców stwierdziłam, że ok. Jak tak, to tak. Stworzyłam listę takich podstawowych tematów, jakie można poruszać na FB, na Instagramie, a teraz myślę, że można je także śmiało wykorzystać na LI. Na spotkaniu każdy punkt dokładnie rozpisałam – jak można stworzyć taki wpis, skąd wziąć zdjęcia, jak zrobić ciekawe zdjęcie, jakich narzędzi użyć do zaplanowania wpisów, za pomocą czego można przedstawić taki tekst itd. itd. Dałam konkretne przykłady pod konkretną branżę i tak powstało 40 skutecznych pomysłów na publikowanie postów:
1. Pokaż jak widzisz swój produkt/usługę,
2. Podziel się wartościowym linkiem,
3. Podaj cytat i napisz jak go rozumiesz,
4. Podaj wskazówkę eksperta,
5. Podziel się opinią klienta,
6. Rozwiąż problem klienta,
7. Przypomnij dawny wpis,
8. Zadaj pytanie,
9. Pokaż co robisz,
10. Pokaż jak się przygotowujesz do pracy,
11. Powiedz o swoich planach,
12. Przypomnij o dawnych nagrodach, uznaniach, prezentach itp
13. Powiedz za co jesteś wdzięczny,
14. Wpis motywacyjny,
15. Podziel się tym jak zaczynałeś,
16. Podziel się sukcesem swoim,
17. Podziel się sukcesem klienta, a może i konkurencji,
18. Omów raport, statystyki itd.
19. Postaw na usunięcie obiekcji,
20. Podziękuj klientom/fanom,
21. Podziel się ulubionym narzędziem, które ułatwia Ci pracę,
22. Podaj inspirującą historię,
23. Powiedz o swoim wpisie na blogu,
24. Powiedz o swoim wpisie na FB,
25. Powiedz o swoim wpisie na Instagramie,
26. Powiedz o swoim wpisie na TT,
27. Powiedz o tym czego ostatnio się nauczyłeś, co zobaczyłeś itp.
28. Porusz temat, który uświadomi Twoich odbiorców,
29. Podaj korzyści jakie ma Twój klient podczas używania/stosowania Twojego produktu/usługi,
30. Przytocz ciekawą rozmowę,
31. Podaj listę cennych wskazówek,
Bonus
32. Zadaj pytanie,
33. Śmiech to zdrowie – stwórz mema, pokaż obrazek i zachęć do wymyślania podpisu,
34. Wykorzystaj własne zdjęcie i utwórz dialog.
35. Napisz o tym jak wykorzystać można w Twojej pracy przedmiot, który leży po lewej Twojej stronie,
36. Napisz o tym jak wykorzystać można w Twojej pracy przedmiot, który leży po prawej Twojej stronie,
37. Napisz o tym jak wykorzystać można w Twojej pracy przedmiot, który jest naprzeciwko Ciebie,
38. Nie masz pomysłu … zamknij komputer i idź na spacer!
39. Nie pomógł spacer? To daj sobie spokój ze sztucznym wstawianiem postów/publikacji. Wróć do swojej wiedzy jaką posiadasz i połącz ją z rozmową z innymi.
40. Wyluzuj i po prostu bądź sobą! Zacznij rozmawiać z ludźmi, a nie komputerem!
Po wypisaniu listy, zobaczyłam uśmiech na twarzach i takie WOW! Pozytywnie trwałam w przekonaniu, że dobrze zrobiłam tylko do momentu, kiedy looknęłam na ich profile po jakimś czasie. Okazało się, że tylko przez pierwsze tygodnie u nich to działało, więc z zainteresowaniem zapytałam – co takiego się stało, że już nie ma planowania? Takie plany, czy też harmonogramy sztywne rozwalają ich codzienność. Zajrzałam wtedy na “sale” szkoleniowców, którzy twierdzili, że harmonogram to podstawa. Tam także odbiorcy mieli i nadal mają problem ze sztywnym planowaniem.
Dlatego, to co przez cały czas powtarzam od tamtej pory to … patrz pkt 40! Jeżeli posiadamy wiedzę na temat tego co robimy, to nie będziemy mieć problemu z rozmową z innymi ani w świecie offline ani online! Jeżeli przez cały czas “inspirujemy” się u innych tematami, to powinien to być dla nas sygnał, że to zła droga, ponieważ spora grupa osób, która tak robiła i którą obserwowałam/obserwuję po pewnym czasie zaliczyła “zgon internetowy”.
Jeżeli posiadamy wiedzę, działamy w świecie rzeczywistym i potrafimy rozmawiać z innymi, to LI warto potraktować jak pokój w którym stoi ogromny stół, przy którym siedzą wszystkie osoby z naszej sieci kontaktów. Jednak każda z tych osób, siedzi ze wzrokiem wpatrzonym w telefon i nikt nic nie mówi. W świecie rzeczywistym, wystarczyłoby się odezwać, krzyknąć aby zwrócić na siebie uwagę. W świecie online to już nie jest takie proste, ale bycie sobą, rozmowa z ludźmi, a nie botami, oraz poruszanie tematów dla nas ważnych w pracy, naszym działaniu itd baaardzo pomaga.
Dlaczego?
40 skutecznych pomysłów na publikowanie postów to tylko szablon z którego można skorzystać. Zapewne mieliście taką sytuację, w której bardzo się staraliście napisać dobrą publikację. Pisanie, poprawianie, dbanie o każdy szczegół – super zdjęcie, fajny tekst i … nic, cisza. Nikt nie zareagował. I zapewne mieliście też taką sytuację, w której wystarczyło wrzucić kilka zdań, “byle jakie” zdjęcie. Ot, tak, na szybko i nagle … komentarze, polubienia, zainteresowanie itd. Wiecie dlaczego tak się dzieje? Ponieważ po drugiej stronie monitora/ekranu siedzi człowiek, który czuje, czyta, patrzy, widzi stworzony tekst, który jest sztuczny, naciągany. To się nie sprzedawało i nadal nie sprzedaje.
Zapewne wiecie też, że musimy się wyróżnić, aby zaistnieć. Możemy zacząć przeklinać, albo przestać przeklinać w tym świecie, możemy się ubrać w sweter, mimo tego, że na codzień lubimy koszule, możemy się ubrać w marynarkę mimo tego, że na codzień chodzimy w podkoszulku, możemy zrobić sobie zdjęcia i je mocno poprzerabiać tak, aby nie było widać gdzie jest nas za dużo, albo za mało, możemy się nauczyć pisać chwytliwe nagłówki itd. itd.
ale wiecie co nas najbardziej wyróżni spośród innych?
Bycie sobą!