Prowadzenia profili social media, sklepu internetowego, czy też bloga jest czasochłonne, wymaga prowadzenia analizy klienta, jego potrzeb, analizy konkurencji, do tego przydałoby się być na bieżąco z nowymi możliwościami jakie się pojawiają w social media. Wszystko to wymaga od nas tworzenia kreatywnych tekstów, artykułów, planowania, tworzenia grafik, a przede wszystkim dbania o spójność z firmą, marką, oraz przygotowania content marketingu przyjaznego dla klienta. Współpracowałam z kilkoma agencjami i niestety każda z nich korzystała z gotowych programów (takie programy są dobre dla dużych marek, które nie muszą aż tak bardzo dbać o treść w SM, ponieważ zazwyczaj wystarczy, że po prostu są), które po wpisaniu słów, czy też skopiowanych tekstów generowały gotowe, sztuczne teksty, które były zlepkiem słów, najczęściej nie generujących żadnych emocji, których podczas tworzenia postów “wymaga” od nas klient. Sama bardzo dobrze wiem, że emocje przenosimy podczas sesji fotograficznej na zdjęcia, oraz zapisujemy je podczas tworzenia tekstów, dlatego podczas prowadzenia SM, sklepu internetowego, czy też bloga stawiam przede wszystkim na bardzo dokładne poznanie danego tematu, spinam to z treścią jaka jest w sklepie internetowym, lub na blogu, wraz z portalami społecznościowymi i dopiero na tej podstawie tworzę tekst, który tworzy jedną spójną całością.
W skład prowadzenia profili SM wchodzi:
- Rozmowa z klientem,
- Szczegółowa analiza danego tematu, oraz konkurencji,
- Przygotowanie planu SM, lub bloga,
- Przygotowanie słów kluczowych wraz z kluczowymi #,
- Ustawienia profili SM,
- Połączenia SM wraz ze sklepem (jeżeli jest),
- Ustawienie i prowadzenie sklepu na SM,
- Ujednolicenie marki w przestrzeni online,
- Prowadzenie sklepu internetowego (tworzenie tekstów opisowo-sprzedażowych, uzupełnianie produktów na stronie sklepu zgodne z SEO, tworzenie odpowiednich kategorii, wykonywanie zdjęć PackShot),
- Tworzenie tekstów sprzedażowych na FanPage, Instagram (w oparciu o analizę klienta, konkurencji, oraz o marketing i sklep/blog),
- Tworzenie grafik na podstawie zdjęć – tzw dedykowane sesje fotograficzne (w oparciu o analizę konkurencji, wizerunek marki itd – kreatywne tworzenie zdjęć, grafik),
- Tworzenie krótkich filmików na zaplecza SM, lub TikTok.a (w oparciu o analizę konkurencji, produktu/usługi, obowiązujące trendy itd.),
- Codzienna obsługa profili SM,
- Obsługa klientów.
Koszt prowadzenie SM przygotowywany jest indywidualnie i uzależniony jest od zakresu wykonywanych prac, od tego czy klient dostarcza zdjęcia, filmiki, czy ma już jakiś pomysł na stworzenie content marketingu, jakich profili dotyczy prowadzenie itd. Często poruszam się w pakietach np:
- Pakiet Premium – w oparciu o marketing oraz magazyn sklepu, lub bloga przygotowanie strategii na kolejny miesiąc. Przygotowanie poradnikowo – informacyjnych tekstów na 15 postów w miesiącu na Instagram oraz FB (zdjęcia/filmy dostarczane są przez firmę). Na podstawie zdjęć, filmów przygotowanie 10 grafik na posty na FB/Instagram. Przygotowanie 2 filmików na tzw zaplecza SM, czyli rolki, relacje, InstaStory (na podstawie dostarczonych przez klienta krótkich filmików/zdjęć). Codzienna obsługa profili Instagram, FB, TikTok. Dodatkowo w promocyjnej cenie można skorzystać z przygotowania filmików na TikTok np za pakiet 10 szt (w tym utworzenie filmu z gotowych nagrań, dopasowanie muzyki, dopasowanie do trendu).
- Pakiet Standard – w oparciu o marketing oraz magazyn sklepu, lub bloga przygotowanie strategii na kolejny miesiąc. Przygotowanie poradnikowo – informacyjnych tekstów na 10 postów w miesiącu na Instagram oraz FB (zdjęcia/filmy dostarczane są przez firmę). Na podstawie zdjęć, filmów przygotowanie 3 grafik na posty na FB/Instagram. Przygotowanie 1 filmiku na tzw zaplecza SM, czyli rolki, relacje, InstaStory. Codzienna obsługa profili Instagram, FB, TikTok. Dodatkowo w promocyjnej cenie można skorzystać z przygotowania filmików na TikTok np za pakiet 5 szt (w tym utworzenie filmu z gotowych nagrań, dopasowanie muzyki, dopasowanie do trendu).
- Pakiet Mini – w oparciu o marketing oraz magazyn sklepu, lub bloga przygotowanie strategii na kolejny miesiąc. Przygotowanie poradnikowo – informacyjnych tekstów na 5 postów w miesiącu na Instagram oraz FB (zdjęcia/filmy dostarczane są przez firmę). Na podstawie zdjęć, filmów przygotowanie 2 grafik na posty na FB/Instagram. Przygotowanie 1 filmiku na tzw zaplecza SM. Obsługa profili Instagram, FB. Dodatkowo w promocyjnej cenie można skorzystać z przygotowania filmików na TikTok np za pakiet 3 szt (w tym utworzenie filmu z gotowych nagrań, dopasowanie muzyki, dopasowanie do trendu).
Koszt prowadzenia sklepu internetowego przygotowywany jest dla każdego klienta indywidualnie i uzależniony jest od zakresu wykonywanych prac, od tego czy klient dostarcza zdjęcia, na jakim etapie jest aktualnie sklep, jakie zmiany trzeba wprowadzić, czy ma być comiesięczna obsługa sklepu/bloga itd. Klienci często korzystają z:
- Comiesięczna obsługa sklepu – w tym podstawowe SEO – indeksowanie Google. Optymalizacja – przyśpieszenie strony, optymalizacja elementów strony, cachowanie. Wsparcie SEO – audyt strony i analiza treści, wdrożenie narzędzi SEO. Aktualizacja sklepu. Aktualizacja motywu. Aktualizacja wtyczek. Dostosowanie strony do wytycznych google. Tworzenie kopii zapasowych. Aktualizacja treści strony internetowej. Prace programistyczne. Wsparcie i doradztwo w rozwoju strony. Monitoring witryny 24/7. Czas odpowiedzi – natychmiast. Na bieżąco wprowadzanie produktów do sklepu – tworzenie sprzedażowych tekstów w oparciu o SEO, zdjęcia w odpowiednich rozmiarach oraz jakości dostarczane są przez klienta. Tworzenie 5 artykułów w miesiącu na bloga (w zdjęcia w odpowiednich rozmiarach oraz jakości dostarczane są przez klienta).
- Comiesięczna obsługa sklepu – w tym podstawowe SEO – indeksowanie Google. Optymalizacja – przyśpieszenie strony, optymalizacja elementów strony, cachowanie. Wsparcie SEO – audyt strony i analiza treści, wdrożenie narzędzi SEO. Aktualizacja sklepu. Aktualizacja motywu. Aktualizacja wtyczek. Dostosowanie strony do wytycznych google. Tworzenie kopii zapasowych. Aktualizacja treści strony internetowej. Prace programistyczne. Wsparcie i doradztwo w rozwoju strony. Monitoring witryny 24/7. Czas odpowiedzi – natychmiast. Na bieżąco wprowadzanie produktów do sklepu – tworzenie sprzedażowych tekstów w oparciu o SEO, zdjęcia w odpowiednich rozmiarach oraz jakości dostarczane są przez klienta.
- Comiesięczna obsługa sklepu – w tym podstawowe SEO – indeksowanie Google. Optymalizacja – przyśpieszenie strony, optymalizacja elementów strony, cachowanie. Wsparcie SEO – audyt strony i analiza treści, wdrożenie narzędzi SEO. Aktualizacja sklepu. Aktualizacja motywu. Aktualizacja wtyczek. Dostosowanie strony do wytycznych google. Tworzenie kopii zapasowych. Aktualizacja treści strony internetowej. Prace programistyczne. Wsparcie i doradztwo w rozwoju strony. Monitoring witryny 24/7. Czas odpowiedzi – natychmiast.
Skontaktuj się ze mną, porozmawiamy o Twoim świecie biznesu online.